Yhdistys

Lattiaa Liikkujille ry on voittoa tavoittelematon hanke salitilan lisäämiseksi erityisesti urheiluseurojen käyttöön.

Haaste

Urheiluseurojen suuri haaste on sopivan salitilan saatavuus. Koulujen salit ja muut julkiset liikuntatilat eivät riitä kattamaan kysyntää. Liikkumiseen kannustetaan, mutta uusia ryhmiä on vaikea perustaa, kun toimivilta ryhmiltä pitäisi vähentää harjoitusaikaa. Uudet lajit vievät saliaikaa muilta käyttäjiltä. Koulujen kokeiden ja ylioppilaskirjoitusten sähköistyminen varaa liikuntasalit pariksi kuukaudeksi sisäliikuntakauden aikana. Useimmilla kunnilla ei ole varoja rakentaa uusia tiloja.

Ratkaisuvaihtoehtoja

Yhdistys pyrkii ratkaisemaan haastetta

• tekemällä ehdotuksia, aloitteita ja anomuksia liikuntaolosuhteiden parantamiseksi
  • suunnittelemalla, toteuttamalla ja hallinnoimalla liikuntatiloja